Tip, klacht of compliment

Waarom een klachtenprocedure?

Een goed en prettig contact tussen u als patiënt en de medewerkers van de huisartsenpraktijk vinden wij belangrijk. Gelukkig verlopen deze contacten meestal naar ieders tevredenheid. Maar het kan voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht wilt indienen over het handelen van uw huisarts, de praktijkondersteuner of de praktijkassistente.

Wij hebben liever dat u klachten bij ons meldt dan dat u er mee rond blijft lopen. Wij nemen uw klacht serieus en zullen deze met u bespreken. We proberen er ook lering uit te trekken, zodat we in de toekomst nog betere zorg kunnen verlenen.

Wanneer het gesprek niet tot een afdoende oplossing van de onvrede leidt, wordt de patiënt gewezen op de mogelijkheid advies in te winnen/ in gesprek te gaan bij de klachtenfunctionaris. De patiënt kan hiervoor contact opnemen met Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg.

Complimenten mag u natuurlijk ook geven en horen wij graag. Deze kunt u tevens indienen via het onderstaande formulier.

Hoe dient u een tip, klacht of compliment in?

U kunt onderstaand formulier invullen.

Compliment, Tip of Klachtenformulier

Hoewel alle praktijkmedewerkers zich inzetten voor een zo goed mogelijke zorg, gaan er ook in onze praktijk dingen soms mis. Gelukkig gaat er, zoals het moet, ook heel veel goed. Op dit formulier kunnen patiënten aangeven wat er in hun ogen is beter kan, mis is gegaan of kunt u juist een compliment uitdelen over de verleende zorg.

Wilt u op dit formulier uw tip, klacht of compliment zo duidelijk mogelijk omschrijven? Hiermee kunnen wij de oorzaak daarvan nagaan. Wij willen vergelijkbare fouten of misverstanden in de toekomst voorkomen.

Wilt u ook aangeven op welke manier u een reactie wilt krijgen op uw melding?

Dank voor uw feedback.